HORIZON 2020 - עדכונים חדשים מה-Participant Portal; תוכניות העבודה של הקולות הקוראים לשנים 2020-2018; צוות ISERD

       עדכונים מה-Participant Portal  

> ב-4 באוגוסט פורסמה גרסה מעודכנת של Participant Portal Grant Management Service (PPGMS), המיישמת את פרוטוקול נגויה (Nagoya). פרוטוקול נגויה מיושם באמצעות תקנה 511/2014 העוסקת בגישה למשאבים גנטיים וחלוקה צודקת של תמלוגים – ABS Regulation.
קרא עוד 1>> 
קרא עוד 2>>  

> הנציבות פרסמה דוח אודות הערכת ההשפעה של הכלי SME-INSTRUMENT, ממידע שנאסף בשנים 2016-2014:
(ראו קישור: Accelerating Innovation in Europe –Horizon2020 SME INSTRUMENT Impact Report – 2017 Edition)

להלן סיכום כמה נקודות מעניינות מהדוח:

  1. SME INSTRUMENT רואה עצמו לא רק ככלי מימוני שמחלק מענקים, אלא כאקסלרטור עסקי של ממש התומך בצמיחה של חברות ומציע סל אפשרויות לחברות הזוכות (ואף ירחיב אותו בעתיד).
  2. שיעור ההצלחה הממוצע באירופה הוא 6.95 אחוזים.
    שיעור ההצלחה הממוצע בישראל הוא 8 אחוזים.
  3. בכל שנה מושך ה-SME INSTRUMENT יותר ויותר חברות צעירות וסטארט-אפים:  מהנתונים העדכניים מסתמן כי 50 אחוז מהזוכות הן חברות קטנות מאוד (המעסיקות פחות מעשרה עובדים ופועלות פחות משש שנים בשוק).
    בישראל, 63 אחוז מהחברות הממומנות על ידי התוכנית הן "חברות מיקרו" (חברות המעסיקות פחות מעשרה עובדים). 64 אחוז מהחברות הזוכות נכנסות להגדרת הסטארט-אפים האירופית, ובכך תופסת ישראל, באחוז הסטארט-אפים המשתתפים פר מדינה, את המקום השני מבין כל המדינות המשתתפות.
  4. מודל ההכנסות הנפוץ ביותר שנבחר על ידי החברות הזוכות (920 SMEs) הוא ייצור (Manufacturing). מבחינת גישה ללקוחות, הרוב המוחלט (77 אחוז) מהחברות ב-SME INSTRUMENT פונה ללקוחות במודל B2B.
  5. 15 אחוז מהחברות הממומנות הן בסיכון גבוה ובמצב של טרום-הכנסות (Pre-revenue).
  6. לחברות שזכו בשלב א' יש פי שניים סיכוי להיבחר לשלב ב'.
  7. בכל Cut-off, כ-50 אחוז מההגשות הן של חברות חדשות, וכ-50 אחוז – הן הגשות חוזרות.
  8. מבין 28 המדינות באיחוד, היעדים המבוקשים ביותר לפריצה לשוק הם גרמניה (78 אחוז) ובריטניה (77 אחוז).

שירות חיפוש שותפים חדש – למציאת שותפים לצורך שיתוף פעולה בפרויקטים עתידיים של מענקי האיחוד האירופי. קרא עוד>>  

 

       הורייזן 2020 - טיוטות תוכניות העבודה לשנים 2020-2018  

תוכניות העבודה של הקולות הקוראים בתחומי המחקר השונים לשנים 2020-2018 יתפרסמו במהלך אוקטובר, עם אישורן הסופי. רשימת מועדי הגשה  תתעדכן באופן שוטף באתר ISERD. זו הזדמנות מצוינת להתחיל להתארגן לקראת הגשת הצעות ולהיפגש עם צוות ISERD לקבלת מידע נוסף.
 

       צרו קשר - צוות ISERD  

 


 


דן סקר 
תוכנה, חומרה, תקשורת, ביטחון המולדת וטכנולוגיות עתידניות
 03-5118121
 


אילה קרניול 
בריאות, מזון וחקלאות, אנרגיה, סביבה, BBI, AAL 
03-5118119


ד"ר נילי מנדלבליט
תחבורה יבשתית וימית, תעופה, חלל, ננוטכנולוגיה, חומרים ותהליכי ייצור, בנייה ירוקה, תשתיות מחקר
03-5118120


סמדר הירש
תוכניות: ERC (מצוינות מחקרית), מארי קירי (ניידות חוקרים), אירופה בעולם משתנה (מדעי החברה והרוח), קידום מדינות חלשות מדעית באירופה, מדע עבור חברה
03-5118126


רן ערד
חדשנות בחברות קטנות ובינוניות 
03-5118152

 

       EU Prize for Women Innovators  

 

The European Commission has launched the fifth edition of the EU Prize for Women Innovators to award women entrepreneurs who have achieved outstanding innovations and brought them to market.

Prizes - four cash prizes will be awarded to the most innovative women entrepreneurs:
First Prize: €100 000
Second Prize: €50 000
Third Prize: €30 000
Rising Innovator: €20 000

Apply by 15 November 2017 >> read more

 

       Coordinators Day - September 27 in Brussels  

On 27 September 2017 the Commission will organise a “Coordinators’ Day” for coordinators of successful proposals. The purpose of the event is to explain the details on the preparation and signature of grant agreements. It will take place in the Charlemagne building in Brussels from 9.30 to 17.00. It is mainly meant for coordinators of proposals who were invited to prepare a grant agreement, but other participants are also welcome subject to the availability of seats.

Registration (first-come first-served, priority for persons representing coordinators of successful proposals) is via the following website: https://ec.europa.eu/digital-single-market/events/cf/coordinators-day-gap-cnect/register.cfm. The agenda is also available under the same link. It will also be possible to follow the event online here (no need to register).

We would be grateful if you could distribute this announcement broadly among your constituencies. As a reference, a News item about the event will be soon available on the Participant Portal (http://ec.europa.eu/research/participants/portal/desktop/en/support/about.html).